Skip to main content
peatge de Cubelles

El CCBP troba insuficient l’augment d’un 5% de bonificació al peatge de Cubelles anunciat pel Govern pel 2024

El Consell Comarcal del Baix Penedès troba insuficient l’augment d’un 5% de bonificació al peatge de Cubelles anunciat pel Govern pel 2024

Des del Baix Penedès es reclama una aposta clara per la millora del servei i l’augment de freqüències de Rodalies i de busos exprés que enllaci la comarca amb la capital catalana. 

El dimarts de la setmana passada es va reunir a Vilafranca del Penedès la Taula per la mobilitat de la Vegueria Penedès amb un balanç insuficient, que en paraules del president del Consell Comarcal del Baix Penedès, “demostra que queda molta feina per fer des del Govern de la Generalitat perquè el Baix Penedès tingui el transport públic que necessita, tot i que valorem la sensibilitat de la bonificació del 5% al peatge de Cubelles a partir de l’1 de gener de 2024”. Durant la reunió, el secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat, Marc Sanglas, i el delegat del govern a la Vegueria David Alquézar van anunciar un augment de la bonificació del 5% del peatge de Cubelles a més de la creació d’una línia de bus exprés directe des del Baix Penedès cap a la Universitat Autònoma de Barcelona a Sant Cugat.

Des del Consell Comarcal es valora positivament la bonificació del 5% del peatge de la C32 a Cubelles que beneficiarà als habitants del Baix Penedès tot i que no s’augmenta la bonificació del peatge de Vallcarca, fet que comportarà un augment d’un 3,3% pels conductors que vagin fins a Barcelona. També es veu amb molt bons ulls la creació d’una línia de busos per estudiants cap a l’UAB.

Des del Baix Penedès, amb el president del Consell Comarcal Ramon Ferré i el conseller comarcal de mobilitat José Manuel Cabada al capdavant es va fer una llarga llista de peticions per millorar el servei de transport públic al Baix Penedès, com la reducció de zones tarifaries de rodalies de Barcelona. L’existència de 6 zones fa augmentar molt el preu del bitllet. Si pels primers 20 quilòmetres (els que hi ha entre Barcelona i Castelldefels) només hi ha 2 zones, en els següents 20 quilòmetres (els que hi ha de Castelldefels a Calafell en línia recta) l’augment és de 4 zones. 

Referent a rodalies, també es va demanar amb urgència l’augment de freqüències de la R4, la creació del servei de bus exprés de Vendrell a Barcelona i també de Calafell i Cunit amb la mateixa destinació. A més, es va demanar que es faci l’estudi d’un Transport a Demanda TAD per als polígons logístics de La Bisbal del Penedès, cada vegada amb un volum més gran de treballadors.

En la trobada hi van participar alcaldes i regidors de l’Alt i Baix Penedès, i Garraf, així com els representants dels Consells Comarcals de les quatre comarques de la Vegueria per trobar solucions a les problemàtiques que té el territori en relació a la mobilitat i el transport públic.

 

12/11/2023