El CCBP lamenta les noves incidències i retards a rodalies
Des de l’any 2020 hi han aprovades 2 mocions demanant l’augment de freqüències tant de la R4 fins a Sant Vicenç com de la R8 fins a Vilafranca del Penedès i un baixador d’alta velocitat al Penedès.
El Consell Comarcal del Baix Penedès lamenta la nova jornada negre que s’ha viscut avui a rodalies amb retards i greus incidències que han afectat a molts usuaris. Des del Consell Comarcal, s’exigeix una vegada més, que la Generalitat inverteixi urgentment a la xarxa de rodalies per millorar-la i evitar els més que habituals retards i afectacions.
Des del Consell es recorda que l’any 2020 es van aprovar dues mocions sobre aquest tema. Aquestes eren: una moció per demanar un baixador d’alta velocitat al Penedès i una moció demanant una millora de les freqüències de pas, així com la connectivitat entre les línies R4 i R8. A més, es va demanar que fossin inclosos en els pressupostos de la Generalitat del 2020.
“No pot ser que caiguin 4 gotes i ens quedem sense transport de rodalies quant milers de persones a la nostra comarca depenen del tren per anar cada dia a treballar a Barcelona, i moltes d’altres que venen a treballar a casa nostra”. El president del Consell Comarcal del Baix Penedès i Alcalde de l'Arboç Joan Sans, lamenta les pèrdues que la desinversió a rodalies causa a les empreses i a les famílies de la comarca i sent impotència en veure que passen els anys i no hi ha, ni tan sols un projecte de millora.
Per la seva banda, el vicepresident del Consell Comarcal i alcalde de Cunit, Jaume Casañas, demana que es faci un baixador d’alta velocitat al Baix Penedès que permeti arribar a Barcelona en 25 minuts i exigeix que el Baix Penedès sigui considerada una comarca de l’àmbit metropolità de Barcelona i hi tingui veu i vot. “La millora del transport en tren al Penedès s’ha de fer tenint en compte el territori. Pel Penedès hi passen dues línies de rodalies de Barcelona, la R4 i la R2 sud, una línia de rodalies de Tarragona, la R8, i l’alta velocitat.”