Skip to main content
rebaixes

Consells a l'hora de comprar en període de rebaixes

Consells a l'hora de comprar en període de rebaixes

Les rebaixes donen sortida als estocs dels establiments mitjançant una reducció dels preus sobre els mateixos productes que han estat posats a la venda durant un mes, com a mínim, immediatament abans de la data d'inici de les rebaixes. Per tant, no es poden destinar a les rebaixes unitats d'un producte adquirides expressament per a aquesta finalitat.

 

  • Els establiments poden decidir lliurement si fan o no rebaixes –no hi estan obligats–. 
  • La venda en rebaixes s'ha d'anunciar amb aquesta denominació i amb el detall del període durant el qual es durà a terme aquest tipus de venda.
  • Els productes rebaixats han de tenir la mateixa qualitat i garantia que tenien a preu no rebaixat. No es poden destinar a les rebaixes productes defectuosos, deteriorats, desaparellats o obsolets.
  • Els articles rebaixats han d'estar clarament diferenciats i mostrar el preu original i el preu rebaixat o bé el percentatge de descompte. S'entén per preu original el preu més baix que hagi tingut aquell producte en l’establiment, durant els trenta dies precedents a la data d'inici de les rebaixes.
  • Si la botiga accepta targetes o altres mitjans de pagament de manera habitual, també ho ha de fer en període de rebaixes.
  • Informeu-vos sobre la política de canvis o devolucions per evitar sorpreses: en vendes presencials, la botiga no té l’obligació d’acceptar-los si el producte està en perfecte estat. Si ofereix la possibilitat de fer canvis i devolucions, ha d’informar clarament de les condicions per fer-ho (termini, possibles excepcions, devolució dels diners o emissió d'un val, caducitat del val, etc.).
  • En el cas de les vendes per internet, disposeu d’un període mínim de 14 dies per retornar la vostra compra, excepte en productes personalitzats o fets a mida; aquells que es facin malbé amb rapidesa, com ara aliments, o els que no es puguin reutilitzar per raons d'higiene; els serveis que es presten en una data concreta, com per exemple bitllets de transport, reserves d'hotel o entrades per a espectacles; etc.  
  • En cas de disconformitat amb el producte, demaneu el full oficial de reclamació a l’empresa o contacteu-hi per un mitjà que en deixi constància (formulari web, telèfon amb número d’incidència, etc.). Si en el termini de 30 dies no heu obtingut resposta, o bé la resposta no és satisfactòria, podeu fer-nos arribar la vostra sol·licitud.
01/16/2024